tisdag 22 januari 2013

Min Familj

Jag fick en kommentar om jag kan berätta om min familj! 
Så visst kan jag berätta lite om min stora familj! 
Det blir ett långt inlägg dehär då! hehe


Först har jag min pappa som heter Ralf och är 45 år gammal!
Han jobbar vid torp frys.
Han är den som är lugn och snäll och alltid ställer upp om man behöver!
Han är nyfiken och tycker om att va tär vann he händer spännand sakre!
Och så tycker a att ha er kulast sjölv så ha skrattar oftast åt se sjölv mest! 



Sen min mamma Ann-kristin kallas anki och hon är 42 år.
Hon jobbar vid sandbacka ett boende för gamlingar typ.
hon är världens snällaste mamma fast hon är lite stressad och arg ibland!
hon tycker om att prata med alla hon ser typ och är väldigt social!
Hon är nog väldens bästa mamma helt enkelt som behövs där hemma!



Sen min storasyster Martina som är 22 år.
Hon är den som är snäll och omtänksam och bryr sej mer om andra en om sej själv typ.
hon studerar i vasa till socionom.
Hon jobbar en hel del annars och tycker om hästar och jaaa int vejt ja.
Vi kinar no ganska mycki men ibland e vi no sams å tå er o no min bästa syster.



Storebror Robin som är 19 år.
Han håller på med sitt, ser honom int så ofta!
han har egna minkar och håller på med dom.
eller så är han med Heidi eller sitter på datorn!
men han är nog riktigt snäll och har blivit ganska så vuxen av sig tycker jag! hehe



sen kommer jag men jag är bara awesome ;) hehe


Sen kommer min lillebror Anton som är 17 år.
Han studerar i yrkes till datanom.
Han ser man inte så ofta endera är han i jobb 
eller så är han å träna elä skate elä sysslar på me nadeting!
Men ha er liti i trots ålder nu så ha e liti sur ibland men annos era no snäll.



Sen min lillebror Kevin som är 14 år.
Ha gar i sursik å tror ha er cool!
Men ha er rikti snäll å gullo fö he mesta!
ha e no en datanörd men ibland fösöker a träna så ha ska kuna bråta ner me.
Ha ba växer å blir stör varenda dag! voi voi



Till sista kommer min lillasyster Anna som är 13 år!
Hon är i värsta fjortis åldern! och tar alla mina kläder och vill va precis som mej!
hon går bara i sexan men låtsas vara mycket äldre!
hon är envis och snål också!
haha men annars håller hon nog på bli riktigt snygg och är nog riktit roligt att va me e!
hon påminner vell lite om mej nog i vissa fall! hehe



Det var lite om familjen Snellman!  Eftersom jag bor i vasa så ser jag dem int så ofta å hinner int tala å umgås me di riktit! men jag har vell nog väldens bästa familj och jag älskar nog er alla! puss hej!






2 kommentarer:

MartinaSnellman sa...

Vill bara påminna dig om att jag är bara 21 år !! och att om du nu vet så lite om oss kanske du skulle tillbringa mera tid mer oss, vi kommer inte att leva förevigt å så älskar jag dej mest av alla. å vi sku int gräl om du int sku ställ till de varje gång å jag finns alltid alldtid där för dej !!

Emma sa...

Nå 21 elä 22 saak sama! å kanske jag int hinner så bra när ja e i vasa å sen e me joni å kompisa! jo just he.. precis jag ere jo så.. men lol tönt no älskar ja te å!